HTML

Kapcsolat




Friss topikok

2012.12.06. 20:10 Squatting Stingray

Mire mit?


ELKÖLTÖZTÜNK! Az új oldal: emelj.com


Nagyon szégyelljük magunkat, de az elmúlt háromnegyed év posztjait átnézve rá kellett döbbennünk, hogy minden wannabe testépítő sztár kedvenc kérdését még nem tárgyaltuk ki megfelelő mélységben. Milyen X gyakorlattól lesz geci nagy Y-om?

Az alábbi táblázat nekik segít eligazodni a rudak és tárcsák sűrű dzsungelében. Nemsokára exkluzív videósorozattal jelentkezünk, amiben - egyszeri potom ár ellenében - részletes utasításokkal igyekszünk további támpontokat adni ebben a komplex kérdéskörben.

Izomcsoport Gyakorlat
Bicepsz Felhúzás
Combhajlító Felhúzás
Combfeszítő Felhúzás
Vádli Felhúzás
Alkar Felhúzás
Hát alsó része Felhúzás
Hát középső része Felhúzás
Hát felső része Felhúzás
Mély hátizmok Felhúzás
Felszíni hátizmok Felhúzás
Csuklya Felhúzás

Reméljük, tudtunk segíteni!

grandma_deadlift.jpg

27 komment

Címkék: vélemény edzés gyakorlat felhúzás


A bejegyzés trackback címe:

https://emelj.blog.hu/api/trackback/id/tr174941859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Refuse/Resist! 2012.12.06. 21:29:10

fenék, belső és külső comb kimaradt

Zoe_the_Genius 2012.12.07. 06:30:34

Sziasztok!

Pár napja találtam rátok a Dagadtak társadalma cikk kapcsán és boldog vagyok. Igen nekem ennyi elég a boldogsághoz:). Cikkről cikkre magamra ismerek, én voltam pontosan az a nő aki futott, kirándult és aerobikra járt, mégis folyamatosan túlsúllyal küzd (ött lassan) hiába mondogatta magának, hogy súlyzózni kellene. Még egy edzőim is van a múltból. Tartott ez egészen odáig, amíg a sokezredik edzőteremből kellett eljönnöm: vagy az edző más terembe igazolása vagy a fizetési feltételek változása miatt. Nehéz dolog a jó aerobik, egy szint felett két-három oktatót fogadsz el a tudása és órája miatt, egy ideig szétesel azért, hogy az óráikra bejuss. Aztán elég lesz. Edzések mellett!!! 174/92 voltam áprilisban, éppen a skinny fat ellenkezője:). Hát nem volt vicces! Már kezdtem fizikálisan is rosszul lenni, egy napig ülni nem tudtam, bármilyen kajától fájt a gyomom és persze semmi nem jött rám. Naná, hogy egy szar kapcsolat eredménye volt, de ez háttérinfó az ember legyen ennél erősebb. Extrán berágtam magamra, ezért áprilisban elkezdtem két kettlebell és két emelés:) adaggal. Mindkét esetben edzővel, havi fizetésem fele ment az edzésre a maradék fele meg a kajára:). Nem bántam meg. Nagyon!!! megszerettem a súlyokat, már el sem tudom képzelni az életem nélkülük és amit ide írni szeretnék: pont a guggolást és az emelést tettem be az osztott edzéstervbe minden alkalomra utánaolvasás és hozzáértés nélkül. Miért? Rá is kérdeztem az egyik edzőnél a teremben, de nem nagyon tudott mit mondani. Emeléstől úgy kihúzódik a hátamból a tohonya tompa összehúzott fájdalom, annyira felvillanyoz, kiemel a töppedtségből - vagy hogy is mondjam! Ráadásul ez a kettő viszi fel időlegesen igazán a pulzusomat. Azt meg szeretem, lihegni. Magamnak edzek most már Tankcsapdával a fülemben, még mindig nem olvastam semminek utána, csak érzésből meg abból tolom amit az edzőmtől tanultam. Minden edzés elején csinálok 3-4-5 gyakorlatból álló köredzést (10 gyakorlat mindből egymás után majd 2p pihenő három vagy négy egész kör) ez + 10 perc bemelegítő intervall futás felpörget. Ez után szoktam (nem tudom a szakszavakat!) tötyilötyibb de súllyal megpakolt gyakorlatokat végezni még, 4*10-es (12) sorozatokkal. Soha nem unom. SOHA. Nyomom a kardiót a végén nekem belefér, de csak hegymenetes gyaloglást. Hétvégente ha van kedvem futok is. Mára heti négy emelés jut, kettlebell elmaradt, nem a hatékonyság hanem a ráció miatt, jobb egy helyre járni, ennyi. És teljesen egyet értek veletek, hogy a guggolás és emelés a két legjobb gyakorlat a világon:).

Zoe

ps.: kajálást is helyrepakoltam, de lépésről lépésre, nem máról holnapra, hogy sokkot kapjak ugye, így vagyok -8 kilónál április óta nem bánom, hogy ilyen lassú mert nagyon látványos és érzem, hogy tartós, de sehol nincs még a cél...majd nagyjából tavasszal kezdeni fogok emberi formát ölteni:)

[corristo] 2012.12.07. 09:53:14

guggolás? :(((((((((((((( (amúgy ha a deadliftet felhúzásnak fordítjátok, minek nevezitek az ezen a néven ismert elülső deltoid gyaksit?)

Squatting Stingray · http://emelj.blog.hu 2012.12.07. 15:16:55

@[sy]: vállig/állig húzásnak ismerem.

@Zoe_the_Genius: az ilyen visszajelzések miatt érdemes írni a blogot. :)

lilly.alien 2012.12.07. 15:34:45

@[sy]: A kettlebell-es deadlift a felhúzás, amikor csípő pattan, minden megfeszül, sarkad lenyomod. :)

[corristo] 2012.12.07. 15:40:48

@Squatting Stingray: áh, jogos. én mindig azt neveztem fölhúzásnak, de tényleg, állig húzás. thx

Zoe_the_Genius 2012.12.07. 22:25:05

Köszönöm én örülök, hogy örültök. Tegnap lefekvés előtt még az egyik poszt alatti pasit olvastam aki 150ről ment le 130valamennyire, annyira jó fej volt olyan jól mulattam rajta, mármint a humorán, hogy esküszöm vigyorogva aludtam el. Jó éjt! (ma hát edzés volt:)

maracanazo · http://mindenuruguay.blog.hu/ 2012.12.08. 15:45:14

Ez a legkirályabb blog, kár, hogy ritkán vannak posztok, de hát nem írogatni-olvasgatni kell elsősorban, hanem edzeni.

p_sk 2012.12.17. 16:21:06

Azé' szerintem most tévedésben vagytok kicsit. A lista nagy részével tengermélyen egyetértek, viszont ha a bicepszhajlítást a felhúzás mozdulatsorába beleiktatja az ember, kicsit neccesebb súlyoknál könnyen elszakad az izom. Akkor már inkább a döntött törzsű evezés :)

Squatting Stingray · http://emelj.blog.hu 2012.12.20. 16:42:47

@p_sk: én minden felhúzás-sorozat végére belebicepszezek párat izomból a 160 kilóba, de lehet én csinálom rosszul! :)

@Ritchy: lehet hogy az lenne a korrektebb név, de a legtöbben tapasztalatom szerint felhúzásnak ismerik - én is utálom, hogy ezt mindig le kell tisztázni, Patrikkal általában csak deadliftnek hívjuk, hogy ne legyen félreértés.

[corristo] 2012.12.20. 18:38:20

@Squatting Stingray: sejtettem, hogy te is csak az a tipikus guggolóálványnál bicepszezgető arc vagy :(((

Squatting Stingray · http://emelj.blog.hu 2012.12.21. 10:04:43

@[sy]: én csak az izotóniás italomat, meg a törölközőmet szoktam a guggolóállványon pihentetni, illetve annak támaszkodva pihenem ki a maratoni karozás-sessionök fáradalmait. :)

p_sk 2012.12.22. 14:50:12

@Squatting Stingray: Ahogy érzed :)

apropó, ahova most járok, ott TRX van a guggolókeretre erősítve. Komolyabb súlyoknál ciki vagy nem, de kiszaladhat egy puki, tiszta cink hogy mögöttem 20 centire a fejével bohóckodik valaki, én meg a térdtartásom rontásával javítok annak esélyén, hogy ne fingjam le a fejét véletlen.

Squatting Stingray · http://emelj.blog.hu 2012.12.22. 17:24:48

@p_sk: aki képes guggoló ember mögé állni, az amúgyis evolúciós zsákutca: sokan ha nem tudnak kijönni guggolásból, akkor hátrafelé dobják el a súlyt (biztonsági keret vagy power rack nélkül nem is tudnak mást csinálni). Talán nem kell lerajzolnom, mennyi esélye van mögötted a pasasnak a túlélésre.

A TRX-esek amúgyis elég idegesítőek tudnak lenni, nem szokták észrevenni magukat, ha más miattuk nem tud húzódzkodni vagy guggolni.

p_sk 2012.12.22. 18:08:33

@Squatting Stingray: ez a veszély nem áll fent, szerencsére a keret maga nem nagyon hagy kívánnivalót maga után, hacsak nem azt, hogy két hónapon belül kinövöm. 140 kg-ig terhelhető... legközelebb simán bemondom a trx-eseknek hogy ha lefingom a fejét, az nem neki szólt, hanem a gyakorlatának :D

Asidotus 2013.01.09. 12:22:39

Nekem az a meglátásom, hogy a legtöbb mai edzésforma (TRX, Fegyencedzés, stb.) azért jött létre, hogy:
1. bevonzza a csajokat;
2. elhagyhassa a nagy súlyos felhúzást.

Squatting Stingray · http://emelj.blog.hu 2013.01.09. 12:35:25

@Nűnű: azért nem teljesen így van - ha megnézed pl a bodyweightfitness subredditet, ott is azt mondják, hogy felsőtestre saját testsúlyos gyakorlatok, viszont láb/alsótest -> guggolás+deadlift. És ezt pl az Overcoming Gravity szerzője, aki azért nem tegnap kezdett edzeni. A bodyweight arcok sem mind olyan ortodoxok, mint a coach. :)

Az viszont kétségtelen, hogy az emberek 98%-a nem hisz el semmit, ami egyszerűen csak működik, és nem kell rakétatudományból PhD-zni, hogy megértsd. Ha azt mondom valakinek, hogy egy évig hetente háromszor csak 5-6 féle alapgyakorlatot csinálj olimpiai rúddal, egyre növekvő súllyal, és a végére az anyád sem fog rádismerni, akkor én a szemében sarlatán vagyok - ha ilyen egyszerű lenne, akkor hogy lehet hogy évtizedek kutatása és katonai mainframe-eken végzett numerikus szimulációk eredményeképpen sikerült csak megalkotni egy olyan csodálatos szerkezetet, mint a TRX, amivel huszonhatféle szögből támadhatod a bicepszedet, meg a képzett, szakértő edző neki azt mondta, hogy kezdőknek ez sokkal hatékonyabb, mint ezek az old-school barbell gyakorlatok? És még az izületeidet se bántsa!! :)

Asidotus 2013.01.09. 13:00:29

@Squatting Stingray:
"akkor hogy lehet hogy "
Mert a kétkezes rúd sok tárcsával baromi nehéz ...

erdészpista 2013.01.09. 15:57:40

@Squatting Stingray: Azért azt ne felejtsük el, hogy ezek az alapgyakorlatok (bench press, overhead press, squat, deadlift) rendkívül technikás és összetett cuccok, több hónap, ha nem év (mobilitási problémákkal pl) kell ahhoz, hogy valaki tényleg jól csinálja őket, és mondjuk ne csessze szét a vállát, ergo van logika abban, hogy szarabb, de biztonságosabb gyakorlatokat adsz a kezdőknek. Aztán aki nem hullik ki egy ideig, azzal lehet komolyabban foglalkozni. Elvileg. :)

Zoe_the_Genius 2013.01.09. 21:45:25

@Squatting Stingray: koszonom, alvas elott jol esett a mosoly!!!

Squatting Stingray · http://emelj.blog.hu 2013.01.10. 10:40:52

@erdészpista: mondjuk a BP-t és ha lábazik is az illető, akkor a guggolást is csináltatják már kezdő bodybuilder edzéstervek is - úgy, hogy általában még az edzőnek sincs fogalma a biztonságos végrehajtásról. Egyébként én is ezt az utat jártam be (testépítő edzésterv + sok gép -> erőedzés + alapgyakorlatok), és szenvedtem, mire értékelhető végrehajtást tudtam produkálni. Sokszor gondoltam arra közben, hogy mennyivel könnyebb dolgom lenne, ha az első három-négy évet nem hulladék gyakorlatokra pazarlom, hanem az alapokat tanulom meg.

Ráadásul a kezdő testépítő, gépes edzések pont a lényeges dolgokat nem erősítik meg: törzs izmai, helyes testtartás, annak megtanulása, hogy biztonságosan végezz nagy erőkifejtést igénylő mozdulatokat, stb. Biztos recept a későbbi sérülésre.

Ühüm 2013.01.11. 12:10:45

Ezt találtam az edző válaszolban:

"Nem mellékesen a felhúzás kurvára nem fontos gyakorlat, sőt. Én általában nem ajánlom." -Bunny.

Pedig én imádom, le nem mondanék róla. Bunny megszédülne ezen a blogon, ha egyszer idetévedne, azt hiszem. :-)

Squatting Stingray · http://emelj.blog.hu 2013.01.11. 12:20:36

@Ühüm: Bunny oldala egy gyémántbánya, imádjuk. :)

[corristo] 2013.01.11. 13:50:48

@Ühüm: még szerencse, hogy nincs időgépe, és 1982-ből, ahol leragadt, nem nagyon tud másképp idejönni.